Resurse educationale deshise pentru un nou model de ingrijire pe termen lung in institutiile de ingrijire, bazat pe demnitatea si bunastarea varstnicilor
Proiect Nr.: 2017-1-ES01-KA202-037853
Durata: De la 10/01/2017 la 09/30/2019
Link catre website proiect: https://www.newcareproject.eu/
CONTEXT
Strategia Europa 2020 recunoaste ca „populatia de peste 60 de ani este in crestere de doua ori mai repede decat era inainte de 2007, acesta inseamna in jur 2 milioane pe an in loc de 1 milion anterior”.
Sectorul ingrijirilor rezidentiale (Cod CAEN: Q.87 activitatile de ingrijire rezidentiale) isi asuma noile responsabilitati care transcend rolul lor traditional de ingrijire a varstnicilor si sunt orientate catre o actiune mai intensa in domeniul prevenirii dependentei .
Ani de zile a fost o dezbatere despre lipsa de adecvare a serviciilor si lipsa serviciilor pentru cei care au nevoie de ingrijire pe termen lung.
In prezent, toate institutiile implicate in sector sunt de acord ca este necesar sa se redefineasca modelul de ingrijire a varstnicilor, deoarece acesta necesita atentie si sprijin de diferite tipuri si intensitate.
Varstnicii aspirasa isi continue proiectele propriei lor vieti conform preferintelor lor, de aceea ei cer dreptul nu numai sa isi trateze bolile, dar si saisi reducadependenta, pentru a-si promova autonomia personalasi sa includao viata activa. Acest drept a fost recunoscut in reglementarile din tarile europene.
OBIECTIVE
Proiectul New-Care vizeaza dezvoltarea unui grup de resurse educationale deschise adresate noului profil profesional.
Obiectivele specifice sunt:
Sa defineasca un curriculum de formare pentru Noul Profil Profesional.
- Sa proiecteze continuturile educationale si materialele de formare pentru noul model ICCP pentru formarea initiala si continua.
- Sa dezvolte continuturile educationale si materialele de formare despre: “Cum sa foloseasca resursele educationale deschise in aplicarea modelului ICCP?” Acesta va fi adresat profesorilor/formatorilor din acest sector.
- Sa realizeze un kit educational multilingual, compatibil cu dispozitivele mobile pentru noul profil profesional.
- Sa testeze toate resursele educationale prin pilotarea cursului tip e-learning in fiecare tara participanta.
Toate materialele vor fi accesibile in mod liber si vor fi utilizate sub licentaComuna de Creare.
FAZE
- Faza 1. Identificarea unui curriculum educational bazat pe competente si rezultatele invatarii pentru aplicarea unui model ICCP . Oct-17; Martie-18.
- Faza 2. Definirea continuturilor educationale si resurselor educationale pentru dezvoltarea unui model ICCP. Aprilie-18; Martie-19.
- Faza 3. Dezvoltareaunui set de instrumenteeducationale. Aprilie-19; Septembrie-19.
- PRODUSE
- Un CV Educational pentru modelul de Ingrijire Comprehensiva Centrata pe Persoana .
- Materiale de formare pentru profesionistul de referinta in institutiile pentru varstnici pentru aplicarea modelului ICCP.
- Set de instrumenteEducationale Multilingual conform nevoilorsectorului.
DISEMINAREA REZULTATELOR
- Seminar 1: Resurse educationale deschise pentru aplicarea modelului ICCP.
- Seminar 2: Diseminarearezultatelor.
PARTENERIAT
Asociación Edad Dorada Mensajeros de la Paz C-LM y Galicia, Spania.Scopul Asociatiei este de a sprijini dezvoltarea umana si sociala a grupurilor dezavantajate. 11,700 de persoanevarstnice au fostingrijite in institutiilenoastre in 2016.
Business Foundation for Education.BFE.Bulgaria. Asociatie dedicata sprijinului dezvoltarii socio-economice pentru competitivitatea regiunilor din UE.
AsociatiaHabilitas – Centru de ResursesiFormareProfesionala.Romania. Asociatiepentrudezvoltareasiimbunatatireaeducatieiadultilor. Face parte din INPEA, International Network for the Prevention of Elder Abuse.
SOSU Oestjylland.Danemarca.Este un important centru vocational de formare in domeniul ingrijirii sociale si medicale din Danemarca.
CIAPE. Italian Centre per L’apprendimento Permanente. Italia. Specializat in dezvoltarea continuturilor de formare pentru diferite sectoare.
GRUPURI TINTA
Rezultatele proiectului se adreseaza:
Profesorilor si formatorilor VET, studentilor, profesionistilor si lucratorilor in domeniul ingrijirii pe termen lung .